FANDOM

A zónában több frakció/klán is működik melyeknek "egyedi" külön céljaik vannak. Frakciók egymás közötti viszonyuk lehet: baráti, semleges, vagy pedig ellenséges. A frakciók nagy szerepet töltenek be a zóna életében ezért célszerű olyan frakcióhoz csatlakozni ahol közel azonos világnézetű emberek vannak, mert ebben az esetben egymás oldalán harcolhattok majd, a zóna különben is egy nehéz élettér, főleg ha mindenki ellened van. És azért együtt inni a bajtársakkal nem egy rossz dolog.

Főbb frakciók Szerkesztés

SHOC Military

A Hadsereg Szerkesztés

Az ukrán hadsereg katonái azért lettek a zónába küldve, hogy megállítsanak minden ki és bemenő civil illetőt és megállítsák a zónában folytatott illegális kereskedelmet.

Többnyire a zóna határát védik, valamint a zónán belül is vannak kisebb ellenőrzőpontjaik.

Katonákhoz képest nagyon könnyen lefizethetőek, ezért a kiküldött feladatukat csak látszatra végzik el, egy kis pénzért cserébe mindig elengednek mindenkit, de ha az ember nem vigyáz könnyen a földön találhatja magát. A katonák ellenségesek minden nem kormány által irányított szervezettel szemben.

Fosztogatók Szerkesztés

Ezek a banditák a zóna nagy részében megtalálhatóak és általában valami piszkos melót intéznek ha éppen nem a bázisukon található bárban tanyáznak. Ez a szervezet mindenféle bűnözőkből állnak: van közöttük maffiatag, sorozatgyilkos, fegyvercsempész vagy éppen csak életét megunt rosszfiú aki el akart szakadni a külvilágtól.

A fosztogatók többsége szervezetlen és a zónában bolyong szerencsétlen stalkerekre várva akikből majd jól meggazdagodnak, de léteznek nagyobb táborok ahol akár 45 fő is élhet. Ilyen helyeket jobb elkerülni kivéve ha saját magunk is erre az útra szeretnék kerülni. Ezeken a helyeken általában 1-3 bandavezér van akik irányítják a mindennapi fosztogatásokat. Ezektől küldetéseket is vehet az ember, persze ha elég merész, hogy egyáltalán közelebb menjen a bázisukhoz.

A banditák mindenkivel ellenségesen lépnek föl, ha nem így van minimum az ember pénzét veszik el.